Craps ir spēle, kurā tiek izmantoti divi metamie kauliņi un īpašs galds. Šī noteikti ir uzskatāma par vienu no izklaidējošākajām kazino spēlēm, jo pie tās galdiem vienmēr ir daudz skaļu balsu un milzīgas cerības katra metiena laikā. Šīs spēle noteikumi apraksta gan to, kad likmes varat veikt, gan arī tad, kad to darīt nav iespējams. Interesants ir fakts, ka kauliņi tiek taisīti no celulozes un to stāvoklis tiek testēts pēc noteikta metienu skaita. Pēc 8 stundu lietošanas, kauliņi tiek izmesti. Tas ļauj kazino izvairīties no krāpšanās mēģinājumiem un no kauliņu deformācijas un iznēsāšanās.

Tāpat pret kauliņiem jāizturas ar noteikti rūpību, vai nu variet pazaudēt iespējas veikt likmes pie konkrētā spēles galda.

Kauliņu mešana vienmēr jādara tikai ar vienu roku. Kauliņiem obligāti jāatsitas pret sienu, kas atrodas galda pretējā pusē. Ja kauliņi pārkrīt pāri galda malai, kazino krupjē tie ir jāpārbauda un, iespējams, jānomaina.

Spēles laikā tikai viens spēlētājs var mest kauliņus vienlaicīgi. Pārējie spēlētāji, kuru var būt līdz pat 20, izdara likmes. Lai izklaidētos, jums nav jābūt metējam, taču šie pienākumi jums noteikti nodrošinās papildus jautrību. Šajā spēlē iespējams izdarīt daudzus likmju veidus.

Spēles norise:

  • Pirmais metiens ir tā saucamais „iznākÅ¡anas metiens” jeb „come out roll”. Å is ir arÄ« pirmais likmes veids, kuru variet izvēlēties. Å is metiens iesāk spēli un ļaus metējam turpināt pildÄ«t savus pienākumu tikai tad, ja tas spēs gÅ«t punktu. Ja tā nenotiek, kauliņus met nākamais spēlētājs, kurÅ¡ atrodas pa kreisi no patreizējā metēja.
  • Metējs metÄ«s kauliņus pāri galdam, kurÅ¡ sadalÄ«ts dažādos likmju sektoros. Kopā ir trÄ«s sektori, kuros iespējams veikt likmes. Ir divas ārējo likmju zonas un viena centrālā. Galds ir simetrisks un uz tā ir Pass, Don’t Pass, Don’t Come un Come likmes gan vienā, gan otrā pusē. Tāpat redzamas arÄ« iespējamÄ«bas un vietas un lauka likmes sānos. Centrā redzamas piedāvājuma likmes.
  • Pass likme ir pieejama, ja „iznākÅ¡anas metiens” ir bijis 7 vai 11 punktus vērts. Å Ä« likme tiek zaudēta, ja kauliņi rāda 2, 3 vai 12.
  • Don’t pass vai don’t come likmes zaudēs, ja uzkritÄ«s 7 vai 11. Tā vietā, lai uzvarētu, jums ir nepiecieÅ¡ami 2 vai 3 punkti.
  • 2 punktu gadÄ«jumā tiek fiksēts neizÅ¡Ä·irts.

Tālāk atradīsiet informāciju par likmēm, kuras varat veikt.

  • Pass Line Bet likme: Ja pirmajā metienā ir 7 vai 11, jÅ«s uzvarat.  Ja 2, 3 vai 12, jÅ«s zaudēsiet. JÅ«s vara turpināt veikt Å¡o likmi un paziņot, ka punkts tiks noskaidrots (point made), ja uzkritÄ«s vēl viens 7. Ja 7 izkrÄ«t pirms punkta, jÅ«s zaudējat.
  • IespējamÄ«bas Pass Line Bet likmei: Ja ticis noskaidrots punkts, jÅ«s vara noteikt iespējamÄ«bas. Tās bÅ«s atÅ¡Ä·irÄ«gas atkarÄ«bā no noskaidrotā punkta. ParādÄ«sim dažādās iespējas:
Punkti Izmaksa
4 vai 10 2:1
5 vai 9 3:1
6 vai 9 6:5
  • Come Bet likme: Uz Å¡o likmi attiecas tie paÅ¡i noteikumu, kas uz Pass line likmi. Likmes nav iespējams izdarÄ«t pirms nav noskaidrots punkts. Å eit jÅ«s prognozēsiet to, ka uzkritÄ«s septiņi pēc nākamā punkta. Citiem vārdiem sakot, jums ir jānoskaidro punkts pirms uzkrÄ«t septiņi.
  • IespējamÄ«bas Come likmei: TieÅ¡i tādas paÅ¡as kā Pass line likmei augstāk.
  • Don’t Pass Line Bet likme: Pretēja Pass likmei. Jums jāuzmet 2 vai 3, lai uzvarētu, vai 12, lai bÅ«tu neizÅ¡Ä·irts. Tāpat jums ir jānoskaidro punkts. TiklÄ«dz punkts ir noskaidrots, jāuzkrÄ«t septiņi pirms punkts tiek noskaidros vēlreiz. Pretējā gadÄ«jumā jÅ«s zaudējat.
  • Don’t Come Bet likme: Vēlreiz lÄ«dzÄ«gi arÄ« Å¡eit Å¡Ä« ir pretēja likme Come likmei.  Tāpat Å¡eit ir nepiecieÅ¡ams iznākÅ¡anas metiens pirms var tik veikta likme.
  • Place Bets likmes: Pirms veikt Å¡o likmi ir jānoskaidro punkts. Tālāk jÅ«s veicat likmi uz konkrētu skaitli un ceriet, ka tas izkritÄ«s pirms 7. Ja izkrÄ«t Å¡is skaitlis, jÅ«s uzvarat. Izmaksas ir atkarÄ«gas no jÅ«su prognozētā skaitļa:
Punkti Izmaksa
4 vai 10 9:5
5, 6 vai 8 7:6
  • Field Bets likmes: Å is ir vienas iespējas metiens, kur pārējās likmes var tikt atstātas, kamēr jÅ«s zaudējat vai uzvarat. Å ajā likmē jÅ«s liekat, ka tiks uzmests 2, 3, 4, 9, 10, 11 vai 12. Ja kāda no citām iespējam uzkritÄ«s pirmā, jÅ«s pazaudēsiet savu likmi. AtkarÄ«bā no skaitļa, jums tiek izmaksāta likme 2 pret 1 vai 3 pret 1. Tāpat ir iespēja likt arÄ« uz vienādas izmaksas likmi skaitļiem 2 vai 12.
  • Big Six, Big Eight likmes: Å o likmi iespējams vinnēt tikai tad, ja pirms septiņi tiek uzmests seÅ¡i vai astoņi. Å o likmi iespējams veikt jebkurā laikā. Uzvaras gadÄ«jumā jÅ«s saņemsiet laimestu, kas vienāds ar likmi.
  • Proposition likmes: Å Ä«s likmes iespējams veikt galda centrā. Tās var veikt jebkurā laikā. Tās visas ir viena metiena likmes, izņemot Hardways likmes.
Likme Punkti Izmaksa
Any Craps 2,3 vai 12 9:5
Any Seven 5, 6 vai 8 7:6
Eleven 11 16:1
Ace Duece 3 16:1
Aces or Boxcars 2 vai 12 30:1
  • Horn Bet likme: Likme uz 2, 3, 11 un 12. Viena metiena likme. Laimests ir atkarÄ«gs no skaitļa, kurÅ¡ izkrÄ«t.
  • Hardways: Likmes uz pāriem. Ja uzkrÄ«t 7, jÅ«s joprojām uzvariet. Laimests ir 8 pret 1 par 4 vai 10 un 10 pret 1 par 6 vai 8.

Kazino priekšrocība:

Atkarībā no jūsu izdarītajām likmēm, kazino priekšrocība svārstās no 2-17%.

Ivars Lielmanis