Metamo kauliņu jeb Craps noteikumi

Craps ir spēle, kurā tiek izmantoti divi metamie kauliņi un īpašs galds. Šī noteikti ir uzskatāma par vienu no izklaidējošākajām kazino spēlēm, jo pie tās galdiem vienmēr ir daudz skaļu balsu un milzīgas cerības katra metiena laikā. Šīs spēle noteikumi apraksta gan to, kad likmes variet veikt, gan arī tad, kad to darīt nav iespējams. Interesants ir fakts, ka kauliņi tiek taisīti no celulozes un to stāvoklis tiek testēts pēc noteikta metienu skaita. Pēc 8 stundu lietošanas, kauliņi tiek izmesti. Tas ļauj kazino izvairīties no krāpšanās mēģinājumiem un no kauliņu deformācijas un iznēsāšanās.

Tāpat pret kauliņiem jāizturas ar noteikti rūpību, vai nu variet pazaudēt iespējas veikt likmes pie konkrētā spēles galda.

Kauliņu mešana vienmēr jāizdara tikai ar vienu roku. Kauliņiem obligāti jāatsitas pret sienu, kas atrodas galda pretējā pusē. Ja kauliņi pārkrīt pāri galda malai, kazino krupjē tie ir jāpārbauda un, iespējams, jānomaina.

Spēles laikā tikai viens spēlētājs var mest kauliņus vienlaicīgi. Pārējie spēlētāji, kuru var būt līdz pat 20, izdara likmes. Lai izklaidētos, jums nav jābūt metējam, taču šie pienākumi jums noteikti nodrošinās papildus jautrību. Šajā spēlē iespējams izdarīt daudzus likmju veidus.

Spēles norise:

•    Pirmais metien ir tā saucamais „iznākšanas metiens” jeb „come out roll”. Šis ir arī pirmais likmes veids, kuru variet izvēlēties. Šis metiens iesāk spēli un ļaus metējam turpināt pildīt savus pienākumu tikai tad, ja tas spēs gūt punktu. Ja tā nenotiek, kauliņus met nākamais spēlētājs, kurš atrodas pa kreisi no patreizējā metēja.
•    Metējs metīs kauliņus pāri galdam, kurš sadalīts dažādos likmju sektoros. Kopā ir trīs sektori, kuros iespējams veikt likmes. Ir divas ārējo likmju zonas un viena centrālā. Galds ir simetrisks un uz tā ir Pass, Don’t Pass, Don’t Come un Come likmes gan vienā, gan otrā pusē. Tāpat redzamas arī iespējamības un vietas un lauka likmes sānos. Centrā redzamas piedāvājuma likmes.
•    Pass likme ir pieejama, ja „iznākšanas metiens” ir bijis 7 vai 11 punktus vērts. Šī likme tiek zaudēta, ja kauliņi rāda 2, 3 vai 12.
•    Don’t pass vai don’t come likmes zaudēs, ja uzkritīs 7 vai 11. Tā vietā, lai uzvarētu, jums ir nepieciešami 2 vai 3 punkti.
•    12 punktu gadījumā tiek fiksēts neizšķirts.
Tālāk atradīsiet informāciju par likmēm, kuras variet veikt.
•    Pass Line Bet likme: Ja pirmajā metienā ir If 7 vai 11, jūs uzvariet.  Ja 2, 3 vai 12, jūs zaudēsiet. Jūs variet turpināt veikt šo likmi un paziņot, ka punkts tiks noskaidrots (point made), ja uzkritīs vēl viens 7. Ja 7 izkrīt pirms punkta, jūs zaudējat.
•    Iespējamības Pass Line Bet likmei: Ja ticis noskaidrots punkts, jūs variet noteikt iespējamības. Tās būs atšķirīgas atkarībā no noskaidrotā punkta. Parādīsim dažādās iespējas:
1.    4 vai 10 ir 2 pret 1
2.    5 vai 9 ir 3 pret 1
3.    6 vai 9 ir 6 pret 5
•    Come Bet likme: Uz šo likmi attiecas tie paši noteikumu, kas uz Pass line likmi. Likmes nav iespējams izdarīt pirms nav noskaidrots punkts. Šeit jūs prognozēsiet to, ka uzkritīs septiņi pēc nākamā punkta. Citiem vārdiem sakot, jums ir jānoskaidro punkts pirms uzkrīt septiņi.
•    Iespējamības Come likmei: Tieši tādas pašas kā Pass line likmei augstāk.
•    Don’t Pass Line Bet likme: Pretēja Pass likmei. Jums jāuzmet 2 vai 3, lai uzvarētu vai 12, lai būtu neizšķirts. Tāpat jums ir jānoskaidro punkts. Tiklīdz punkts ir noskaidrots, jāuzkrīt septiņi pirms punkts tiek noskaidros vēlreiz. Pretējā gadījumā jūs zaudējiet.
•    Don’t Come Bet likme: Vēlreiz līdzīgi arī šeit šī ir pretēja likme Come likmei.  Tāpat šeit ir nepieciešams iznākšanas metiens pirms var tik veikta likme.
•    Place Bets likmes: Pirms veikt šo likmi ir jānoskaidro punkts. Tālāk jūs veiciet likmi uz konkrētu skaitli un ceriet, ka tas izkritīs pirms 7. Ja izkrīt šis skaitlis, jūs uzvariet. Izmaksas ir atkarīgas no jūsu prognozētā skaitļa:
1.    4 vai 10 izmaksā 9 pret 5.
2.    5, 6 vai 8 izmaksā 7 pret 6.
•    Field Bets likmes: Šis ir vienas iespējas metiens, kur pārējās likmes var tikt atstātas, kamēr jūs zaudējat vai uzvarat. Šajā likmē jūs liekat, ka tiks uzmests 2, 3, 4, 9, 10, 11 vai 12. Ja kāda no citām iespējam uzkritīs pirmā, jūs pazaudēsiet savu likmi. Atkarībā no skaitļa, jums tiek izmaksāta likme 2 pret 1 vai 3 pret 1. Tāpat ir iespēja likt arī uz vienādas izmaksas likmi skaitļiem 2 vai 12.
•    Big Six, Big Eight likmes: Šo likmi iespējams vinnēt tikai tad, ja pirms septiņi tiek uzmests seši vai astoņi. Šo likmi iespējams veikt jebkurā laikā. Uzvaras gadījumā jūs saņemsiet laimestu, kas vienāds ar likmi.
•    Proposition likmes: Šīs likmes iespējams veikt galda centrā. Tās var veikt jebkurā laikā. Tās visas ir viena metiena likmes, izņemot Hardways likmes.
1.    Any Craps: Jāuzmet 2, 3 vai 12. Izmaksa 8 pret 1.
2.    Any Seven: Jāuzmet 7. Izmaksa 5 pret 1.
3.    Eleven: 16 pret 1 izmaksa, ja uzkrīt 11.
4.    Ace Duece: 16 pret 1 izmaksa, ja uzkrīt 3.
5.    Aces or Boxcars: 30 pret 1 izmaksa par 2 vai 12.
•    Horn Bet likme: Likme uz 2, 3, 11 un 12. Viena metiena likme. Laimests ir atkarīgs no skaitļa, kurš izkrīt.
•    Hardways: Likmes uz pāriem. Ja uzkrīt 7, jūs joprojām uzvariet. Laimests ir 8 pret 1 par 4 vai 10 un 10 pret 1 par 6 vai 8.

Kazino priekšrocība:

Atkarībā no jūsu izdarītajām likmēm, kazino priekšrocība svārstās no 2-17%.